τελευταίες δημοσιεύσεις

Ξεκίνησαν τα απευθείας ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη

Ξεκίνησαν σήμερα τα δρομολόγια ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη. Το ταχύπλοο οχηματαγωγό «SuperRunner Jet» της SeaJets αναχώρησε από το λιμάνι...

Κιβωτός του Κόσμου: Σε εξηγήσεις για τρία κακουργήματα καλούνται πατέρας Αντώνιος και πρεσβυτέρα

Για τρια κακουργήματα που αφορούν στα οικονομικά της «Κιβωτού του Κόσμου» καλούνται να δώσουν ανωμοτί εξηγήσεις ο ιδρυτής της οργάνωσης, πατέρας Αντώνιος και η...

Δήμος Δίου-Ολύμπου: Αφιερωμένο στις εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες στον Όλυμπο και την παρολύμπια περιοχή, το νέο video τουριστικής προβολής του Δήμου

Αφιερωμένο στην ανάδειξη των εναλλακτικών τουριστικών εμπειριών που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες στο ημιορεινό και ορεινό κομμάτι του Ολύμπου, είναι το νέο video...

Market Pass: Ξεκίνησε η πληρωμή της δόσης του Ιουνίου για 645.000 δικαιούχους με άυλη ψηφιακή κάρτα

Ξεκίνησε σήμερα και θα ολοκληρωθεί την Τρίτη 6 Ιουνίου η πληρωμή της προτελευταίας δόσης του Market Pass, για εκείνους που έχουν επιλέξει να λάβουν...

Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον ΕΦΚΑ είχε συνδεθεί με το “κακό” πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά.

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

– Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.

– Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.

– Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.

– Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.

– Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.

– Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Πηγή: pierianews .gr

Latest Posts

Ξεκίνησαν τα απευθείας ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη

Ξεκίνησαν σήμερα τα δρομολόγια ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη. Το ταχύπλοο οχηματαγωγό «SuperRunner Jet» της SeaJets αναχώρησε από το λιμάνι...

Κιβωτός του Κόσμου: Σε εξηγήσεις για τρία κακουργήματα καλούνται πατέρας Αντώνιος και πρεσβυτέρα

Για τρια κακουργήματα που αφορούν στα οικονομικά της «Κιβωτού του Κόσμου» καλούνται να δώσουν ανωμοτί εξηγήσεις ο ιδρυτής της οργάνωσης, πατέρας Αντώνιος και η...

Δήμος Δίου-Ολύμπου: Αφιερωμένο στις εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες στον Όλυμπο και την παρολύμπια περιοχή, το νέο video τουριστικής προβολής του Δήμου

Αφιερωμένο στην ανάδειξη των εναλλακτικών τουριστικών εμπειριών που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες στο ημιορεινό και ορεινό κομμάτι του Ολύμπου, είναι το νέο video...

Market Pass: Ξεκίνησε η πληρωμή της δόσης του Ιουνίου για 645.000 δικαιούχους με άυλη ψηφιακή κάρτα

Ξεκίνησε σήμερα και θα ολοκληρωθεί την Τρίτη 6 Ιουνίου η πληρωμή της προτελευταίας δόσης του Market Pass, για εκείνους που έχουν επιλέξει να λάβουν...

Μη χάσετε

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα “Κάλυψη” στο Δήμο Κατερίνης

Ξεκίνησε το πρόγραμμα ” Κάλυψη ”, στο δήμο της Κατερίνης, που αφορά την στέγαση των νέων. Ειδικότερα, το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην δωρεάν στέγαση, ατόμων ηλικίας 25 έως 39 ετών, που κατοικούν...

Δήμος Δίου-Ολύμπου: Με νέο γκρέιντερ-ισοπεδωτή αξίας 305.000 ευρώ εξοπλίστηκε το αμαξοστάσιο του Δήμου

Στην προμήθεια ενός νέου γκρέιντερ-ισοπεδωτή προχώρησε ο Δήμος Δίου-Ολύμπου, αξίας 305.000 ευρώ. Το νέο μηχάνημα, που αγοράστηκε με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΦιλόΔημος του υπουργείου...

Τη μεγαλύτερη μείωση εδώ και 10 χρόνια γνώρισε το 2022 η περιουσία των πιο πλούσιων ανθρώπων παγκοσμίως

Δεν μπορούμε να πούμε ότι τους κλαίμε κιόλας, αλλά… Η αξία της περιουσίας των πιο πλούσιων ανθρώπων γνώρισε το 2022 τη μεγαλύτερη μείωση εδώ και...

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Συνεδρίαση Νομαρχιακής Επιτροπής

Το απόγευμα της Δευτέρας 29 Μαΐου 2023 συνεδρίασε η διευρυμένη Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής νομού Πιερίας στα τοπικά γραφεία της στην Κατερίνη,...

Μήνυμα Δημάρχου Πύδνας-Κολινδρού για τις Πανελλήνιες εξετάσεις

Με το σημερινό ξεκίνημα των Πανελληνίων εξετάσεων ξεκινά μία σημαντική περίοδος για τους τελειοφοίτους μαθητές και μαθήτριες των Λυκείων. Ξεκινά ένας αγώνας για τον...