Ο Ρόλος των Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών στην Αγορά Ηλεκτρικών Οχημάτων




Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αν διατηρήσουν τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η προβολή αυτή προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, που επισημαίνει ότι εάν οι κατασκευαστές παραμείνουν προσηλωμένοι στους στόχους αυτούς, θα μπορέσουν να κυκλοφορήσουν αρκετά πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Ωστόσο, οι δασμοί που επιβάλλονται στα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνουν τις τιμές τους, καθιστώντας τα λιγότερο προσιτά. Εάν η ΕΕ καθυστερήσει τους στόχους μείωσης CO2 για το 2025 και στηριχθεί αποκλειστικά στους δασμούς, τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αυξήσουν τη θέση τους στην ευρωπαϊκή αγορά, φτάνοντας το 27% της αγοράς BEV την επόμενη χρονιά.

Η διευθύντρια της Ομοσπονδίας, Julia Poliscanova, προειδοποιεί ότι η ΕΕ κινδυνεύει να χάσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς αν καθυστερήσει την εφαρμογή των στόχων της για τους ρύπους CO2, περιορίζοντας παράλληλα την κυκλοφορία προσιτών μοντέλων από την Κίνα. Υπογραμμίζει τη σημασία της διατήρησης υψηλών τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, σε συνδυασμό με τους στόχους CO2, ως μέρος της πολιτικής ενίσχυσης της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, η MG παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση με το μερίδιο αγοράς της να μειώνεται από 4,1% τον Αύγουστο του 2023 σε 2,4% τον Αύγουστο του 2024. Αντίθετα, η BYD αύξησε το μερίδιο της στην ΕΕ από 1,6% σε 2,9% και η Geely από 1,3% σε 2% μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, η Ευρώπη χρειάζεται μια πιο συντονισμένη στρατηγική για την εγχώρια βιομηχανία μπαταριών. Οι τοπικοί παραγωγοί μπαταριών αντιμετωπίζουν προκλήσεις εξαιτίας των φθηνών κινέζικων μπαταριών, ενώ αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, το 59% των προγραμματισμένων παραγωγών μπαταριών στην Ευρώπη κινδυνεύει να μην προχωρήσει. Αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες, όπως η απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις και πιθανές απώλειες σε περίπου 100.000 θέσεις εργασίας.

Πηγή: news.gr